söndag 20 september 2009

Kluven?

Då var det söndag och den här helgen har jag bara tagit det lugnt och försökt slappna av lite. Vilket visade sig vara svårare än jag trodde. Sov iofs ganska länge både igår och och idag sen har jag roat mig genom att tvätta, diska och plocka i lägenheten och framåt kvällningen när allt sådant varit klart eller lusten till att fortsätta plocka tagit slut ja, då infinner sig så klart rastlösheten i sofia. Dock tvingade jag mig själv att försöka ta det lugnt ändå genom att glo på tv, dator och tillsist film.
Idag har tiden gått ganska fort i alla fall. Runt halv fyra tiden lämnade jag min lägenhet för att gå ut i solskenet och njuta lite grann, gick ner till slottet och satte mig en stund där och försökte rensa tankarna lite. Vet dock inte om det gick sådär väldigt bra, är så kluven i många av mina tankar att jag inte vet vad jag ska göra med dem. Men jag antar att jag kommer lösa det nån gång och komma överens med mig själv och mina tankar om hur jag vill att det ska vara. But for now, I will leave it as it is.

Imorn då, ja då hoppas jag på att jag kan få min kamera med posten. Ska först till skolan och plugga från 10 och framåt men hoppas på att få komma hem före 16 och kika i postlådan. Sen på tisdag är det för-fum tillsammans med några från fullmäktige i Växjö och sedan på onsdagen är det extrainsatt FUM-möte. Har även en antistresskurs som jag ska gå på tisdag men den får väl bli lidande den här gången efter som att för-fumet är viktigt. Antistresskursen är i och för sig också viktig för mig men för att känna mig säker inför mötet på onsdag så bör jag absolut gå på för-fumet på tisdagen där vi ska diskutera igenom massa viktiga saker.

Det känns som att det är lite mycket saker som händer just nu för tillfället, känner att antistresskursen nog är en väldigt bra sak för mig att gå på nu. Hoppas på att få lära mig massa bra knep för att hantera stress :)

Nu borde jag ta och göra i ordning en matlåda tills imorn så jag slipper gå hungrig i skolan!


Over & Out!
//Sofy

Inga kommentarer: