söndag 6 september 2009

Nollning

Kära läsare nu var det ett bra tag sen det blev något inlägg här på bloggen från mig. Har varit totalt upptagen med nollningen här i Kalmar. En vecka med planering för att få ordning på allt med scheman till alla aktiviteter och sådant och nu har en hel vecka gått på nollningen också, en vecka kvar. Får se vad det är för spännande saker som händer då för mycket händer på en vecka. Har i alla fall varit en sjukt rolig vecka med bland annat garden party med hur mycket folk som helst, disneysittning och igår spexade staben på cnasarnas kräftskiva. En omgjord version på låten fredrik och jag framfördes av mig och deni, jag var sjukt nervös men det gick bra. De verkade tycka att det var bra så det kändes skönt!

Vi generaler har även fått sjukt mycket mutor och smöreri från nollorna. Vi fick ett fint ihop komponerat brev av WP-nollorna:

Kära Generaler!

Jag har länge gått och grubblat...Så länge har jag sett Er som något mer än bara människor. Det är nästan att jag ser glorior över Edra huvuden. När jag ser Er bland de andra generalerna är det som att världen suddas ut runt Er. Det enda jag då ser är tre Änglar. Mitt kall i livet har nu fullbordats, när jag träffar Er, gudomliga valkyrior.
Vi här i WP har valt att starta en religon där vi försöker uppnå Er perfektionism. Då vi äro blott människor vi aldrig kan fullfölja vårt öde att göra världen en bättre plats. Där Ni är i centrum, inspirerar till en starkare gemenskap och en bättre plats för kommande generationer.

Eder trogna slavklass... WP.



Efter denna vecka kan jag konstatera :

att min röst inte alls är som den borde,
att jag blivit väldigt snorig idag,
att mitt kylskåp inte innehåller mycket som går att äta,
att min lägenhet ser ut som ett riktigt bombnedslag,
att jag är himla trött,
och till sist kan jag konstatera att nollningen är sjukt kul men att det kommer bli rätt skönt att få in lite vanliga rutiner igen snart.


Nu är det dags att röja hela lägenheten för att sedan tvätta och sen blir det till att slappa resten av kvällen!


Over & Out!
//Sofy

Inga kommentarer: