onsdag 1 december 2010

Ååhåå jaaajaa..

Det går så grymt segt med den här uppgiften som jag ska göra nu bara för att jag inte var på träffen i Sundsvall som var förra helgen. Jag ska skriva en guide på max tre A4-sidor över vad som är viktigt när man redesignar ett magasin. Spännande värre, tror inte jag får ner mer än en sida hahaha nee men jag får försöka ösa på med alla ord i ordförrådet så kanske det kan bli en och en halv i alla fall :P Men det tar så emot innan det lossnar med skrivandet.. behöver göra massa fler uppgifter också men jag vill bara inte. Hela jag strejkar men jag måste fan se till att bli klar med dessa inom en snar framtid annars blire inge bra!

Snart ska jag åka hem till Ludvika också. Inte många dagar kvar nu här i Kalmar för denna gången, skulle vilja stanna men saknar folk hemma också och min lilla vovve saknar jag ju väldans mycket också. Jag har drömt så konstiga saker de senaste två nätterna. Igår vaknade jag med tårar på kinderna, ingen behaglig dröm alls.. drömde att min lillebror hade dött och jag skulle besöka hans grav och jag skulle av nån anledning plocka maskrosor och sätta där men alla hade blommat över men jag plockade ändå och det bara flög omkring såna där grejjer från dom i solskenet och sen var det nå alkisar som försökte följa med till graven men den personen som var med mig skällde ut dom eller nåt sådant så de försvann tillslut iad. Sen Var kyrkogården på farmor och farfars tomt och min lillebror älskade tydligen döskallar så på hans grav hade någon ritat en döskalle med små mina stenar och jag var så fruktansvärt ledsen när jag var vid graven och sedan vaknade jag.. Hemska drömmar man drömmer ibland, fast drömmen i sig var egentligen fin men känslan var hemsk...

Natten till idag drömde jag ju då istället att min farfar dog (ja jag vet, helt otroligt). Farfar var väldigt sjuk och hade kämpat länge och så skulle vi äta tacos hos honom och jag vet att jag grejjade med en ost och pratade med farfar samtidigt som han höll på att somna in. Vi alla som var där visste att farfar var dålig och när han somnade in så var det bara fint och det var skönt för honom i drömmen men sen efter det så drömde jag vidare att ingen kom och hämtade upp farfar, alltså nån från sjukhuset eller vilka det nu är som hämtar upp sådana som har dött. Jag blev så irriterad för jag ville ju inte att farfar bara skulle ligga och speciellt inte när det var sommar och varmt ute. Kommer ihåg att jag sa i drömmen att kommer ingen under dagen så ringer jag fan 112 och fixar en ambulans.
Ja jag vet, jag är helt pucko. Jag drömmer så mycket konstigheter så hälften skulle räcka för min egen del tycker jag allt. Har nog mycket saker i huvudet som snurrar eller något sådant :P

Nu måste jag väl försöka skriva lite mer på den där uppgiften sen ska jag äta köttfärslimpa, potatis och sås.. yummie!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: