onsdag 22 december 2010

"Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå"



Haft en sån där bloggtorka igen nu tro? mjaa, jag skulle nog mer kalla det för att jag varit hemma i Ludvika ett tag och haft rätt mycket fullt upp känns det som. Jag har bland annat spenderat ungefär 1½ vecka med att riva ner all j*vla tapet(vilket var ca 8-9 lager) i Annas vardagsrum sedan roat mig med att bredspacklat hela väggarna för att sedan slipa och spackla igen och slipa igen för att tillslut få tapetsera. Gick ändå rätt snabbt för att bara vara två personen plus att det i princip bara blev halva dagar vi gjorde nåt eftersom att Anna jobbar och så där.
Mitt i arbetet
Blev fint när det var klart.

Att skriva och berätta att det är svinkallt ute är väl ingen som undgått, I think? Lager på lager-tekniken på kläder är det bästa när det kommer till att gå ut, den saken är ju klar i alla fall!
Vad mer har jag hittat på då? Jo jag har varit hos vårdcentralen och undersökt min (förbannat) snoriga näsa. Så numera går den på nässpray och allergimedicin. Fick även fint nog göra ett blodtest, detta fick de ta på handen med en butterflynål för jag ska ju vara så duktig och inte ha några bra kärl i armvecken moahaha. De testade om jag var allergisk mot hund, vilket jag redan vet att jag är till viss del så no surprise där när jag fick provsvaren igår? idag? aja, minnet är bra men kort. Men min vårdcentralsvistelse är inte klar ännu, ska dit igen den 4e januari och kolla min lungkapacitet, kan tydligen ha astma också haha great! Men det känns inte som att jag har det, jag tränar ju utan att pusta ihjäl mig :P

Har ju även fått ett fint litet brev från hudmottagningen där står det att jag står i väntekö, no shit?! Meen är väl bra att ha det bekräftat i alla fall. Så dit borde jag få komma i februari senast.
Jag har även hunnit skriva ett riktigt arg brev till SJ för jag skulle inte få någon ersättning när jag kom fram 1½ timme senare på grund av deras krångel. Då kan ajg tala om för er att då var det en Sofia som blev förbannad. Dagen efter mitt mail till dom fick jag min reseersättning, Im so good! Rätt ska vara rätt era snikna jäklar!
För någon vecka sedan fick jag även ett brev med en räkning för tvlicense där det stod att jag anmält tvinnehav. Bullshit, för det hade jag då inte gjort. Min mamma har en tv men jag bor inte där utan får min post dit och det är redan en person som betalar för det där skiten men det fattade inte TVÅ av de som jag pratat med från den där jävla radiotjänsten men nu har jag lämnat in om en omprövning så nu ska det vara fixat.

Shit, jag har grejjat en hel del på dessa veckor utan bloggande. Därav ett rätt fett inlägg nu men det är sånt som händer :P Har ju väen hunnit gjort massa fler saker så som julhandlande och sånt där men orka rabbla precis allt, tycker inlägget blir tillräckligt långt ändå.


Love
//Sofy


Inga kommentarer: