tisdag 9 juni 2009

Bamsebjörnar och dagdrömmeri?

Dagen började med att anna kommer och väcker mig och fem minuter senare ringer malena och frågar om jag vill med till Orsa björnpark och vips så var vi på väg till Orsa och björnparken. Jag, malena och malenas mamma.
Så idag har jag sett vargar, bergsuv, brunbjörnar, Kamtjatjabjörnar, amurtigrar och isbjörnar. Var jätteroligt att se dessa djur som man aldrig ser annars utom på tv möjligtvis. Några av dessa djur kom vi riktigt nära också, tigrarna och kamtjatjabjörnarna som var riktigt bamsestora nallar. En av dem heter Peter den store och stackarn har bott i Ungern på ett mycket mindre område, han stod jag ungefär 1,5-2,5 meter ifrån. Inte skulle då jag vilja bli jagad av en sån bamsebjörn i alla fall kan jag då säga. Tigrarna stod jag så nära som en glasruta emellan, de var också facsinerande att se.

Nåt jag annar analyserat över idag är att jag nog faktiskt på senare dagar börjat gå och drömma mig bort i andra tankar, jag har alltså börjat dagdrömma. Detta kan ju bara betyda att jag har dragit ner min att-göra-lista och stressnivå så pass mycket att jag har tid för att faktiskt tänka andra saker förutom alla måste-saker. Grattis till mig hahaha

Nu är det dags att ta dagdrömmarna och göra dem till nattdrömmar för nu vankas det sömn!


Over & Out!
//Sofy

Inga kommentarer: