tisdag 1 december 2009

SPIIKinnebandy 2009

I söndags tog SPIIKinnebandy 2009 slut och jag kan bara säga att helgen försvann otroligt snabbt, kan knappt fatta att det faktiskt är över. I fredag checkade 150 studenter från olika orter in och lite efter 18.00 drog bandyturneringen igång med över 300 personer som deltog. Pedsex från jönköping tog hem segern iår. När vi fått ut alla från hallen var det så dags för att städa den gigantiska lokalen som luktade allt annat än sommaräng. När klockan var halv 6 på morgonen var städningen äntligen klar och det var dags för en snabb dusch och ca 2½ timmes sömn.
Lördagens sittning startade helt crazy och inom loppet av 10 min gick ett bord sönder, helt sinnes var det men grymt jäkla kul. Folk stod på stolar och bord, ölen sprutades överallt och musiken dunkade, det var helt enkelt helt crazy!
När klockan slog 00.00 var det dags för mig och Cissi att inta position som sovsalsvakt till klockan var 07.00. Det gick fint, natten var osannolikt lugn, jag och Cissi hade förväntat oss lite kaos efter sittningen som det blev förra året men iår var det inte kaos överhuvudtaget, väldigt skönt.
Söndagen bestod av sovsalsstädning, den gick väldigt snabbt eftersom att gästerna var väldigt duktiga på att städa efter sig där de sovit.

Sammanfattning av helgen, fredag: väldigt mycket moppande, mycket nytt folk, ett litet mental breakdown (tack för hjälpen patrick). Lördag: Otroligt crazy och rolig sittning, lugn natt som sovsalsvakt. Söndag: Lugn städdag i sovsalarna på cis.


Nu är det hög tid att sova, har inte riktigt tagit igen mig sen helgen känner jag. Är dags att försöka ta hand om mig själv och må så bra som jag förtjänar att göra.


Love
//Sofy

Inga kommentarer: