onsdag 21 april 2010

Ojoj

Ojoj kan man verkligen säga, bloggen har dammat igen totalt på senaste. Skärpa mig! genast! Det har varit en hel del att göra på sista. Göra klart det allt i kursen vetenskapsteori med projektarbete samtidigt som jag kämpat med examensarbete och en illustrationskurs. Kan ha varit att ta sig lite vatten över huvudet men jag lyckades bli klar med veten. m. projekt. och illustrationskursen. Nu är det full fart med den sista kursen, examensarbete. Sjukt att efter den är jag klar och ska få min examen i informatik, kan inte fatta att jag tagit mig igenom 3 år på högskola eller ja, numera går jag ju på universitet :P Jaja, jag ska inte ropa hej än. Jag är ju inte helt över bron än, kämpa kämpa med examensarbetet med gullungen Malena. Som jag btw ska åka och hälsa på nästa vecka för att slita med examensarbetet men med lite dispans på onsdagkväll för då ska jag eventuellt få gå på gasque i Halmstad, mycket spännande :P

Jag har ju även hämtat hem min käre elliot, under två veckor har jag hunnit åkt fram och tillbaka till Kalmar tre gånger, vissa börjar kalla mig jojo å det kan jag väl hålla med om. Men nu blir det nog inge mer åkande till Ludvika på några veckor.

Lägger upp mina modeillustrationer från illustrationskursen, de var de bilderna jag la ner mest tid på och som jag själv kände var nåt som jag var stolt över och det var också de bilder jag fick bäst kritik på utan läraren :) Jag kan ju berätta om uppgiften lite kort också, vi skulle välja ut två modebilder ut en tidning och sedan illustera dessa bilder utifrån eget val och tycke. Mina bilder blev som nedan och jag använde mig av tuschpennor och markerpennor när jag gjorde dessa bilder. Bilderna är lite blåa och mörka men orkar inte fixa till det i ps. Ja, lata sofy är framme nu ;P



Nu ska jag och elliot ut och gå en sväng!


Love
//Sofy

2 kommentarer:

Malena sa...

Du är så duktig så :D

Sofy sa...

naa, thank you hun! ^^