måndag 2 juli 2012

Besviken eller arg?

Idag är jag hemma och är sjuk, lovely! Eller inte alls, jag har fått den där elaka hostan igen. Jag misstänker att jag fått den från jobbet, typiskt är vad det är i alla fall. Har verkligen inte gjort något vettigt alls, legat i sängen och i soffan och önskat att jag var frisk är väl den störta ansträngningen jag gjort. Blir inge jobb imorgon heller för den här sjuklingen, får hoppas det blir bättre till imorn så det kan bli jobb på onsdag. Sen är jag ledig torsdag för att ladda inför en 4-dagars, fredag till måndag jobbelijobb. 

Har funderat en hel del på senaste tiden, eller ja, jag fick väl mig en tankeställare för ett tag sedan som sedan fastnat och som jag inte riktigt kunnat släppa. Jag kan tycka att jag är rätt bra på att känna av hur människor är som personer men så kommer man till de där gångerna när man inser att man tagit så fel. Jag vet inte om jag blir besviken på personen eller om jag blir arg på mig själv för att jag trott så bra om personen. Eller så är det bara mig själv som det är fel på som "förväntar" mig mer utav dessa människor. När en sån här sak uppkommit för mig så kan jag erkänna att jag har svårt att bara vända blad och låtsas som inget hänt som en del människor verkar tycka att man ska hantera saker. Jag är trött på bry mig mer om andra än vad jag får tillbaka, varför ska jag försvara andra människor och hoppas de får de bästa i livet när det inte verkar vara något de önskar tillbaka?


Love
//Sofy, tänkaren...

Inga kommentarer: