måndag 17 november 2008

Drömmarnas land i ett par dagar nu?

De senaste nättterna har jag drömt massor av konstiga saker.
För nån natt sedan drömde jag bland annat att jag hade ett litet barn men jag var så stressad över saker runt omkring så jag glömde av barnet i en affär och kom på det en halvtimme efteråt och fick rusa tillbaka. Då hade ett lite äldre barn börjat leka med det och tagit av nästan alla kläder på barnet. Så var det massa andra konstigheter som inte riktigt går att förklara..
Drömde om barn två nätter i rad.. Var inge vidare behagliga drömmar, usch nej..

Den konstigaste drömmen jag haft var den jag hade igår. Allt i drömmen var så verkligt. Jag hade köpt ett par snygga stövlar som låg i en kartong och sen satt jag på nån slags stenmur och skulle sätta på mig dom. Då kommer några män fram till mig och säger att de ska ha skorna och jag protesterar. Då tar de tag i mig och säger att det ligger knark i skorna som de ska ha och att det inte alls var menat att jag skulle köpa de skorna . Jag skrattar och säger att det inte alls finns nå knark i skorna men så vänder de på skorna och ner i kartongen faller massa vitpulver.
Sen började de säga att de inte kan låta mig leva nu när jag visste hur de såg ut och hur de pratade så de tar fram en pistol och så skjuter de mig i bröstet flera gånger.
Jag dog inte av de skotten och de såg väl de så de beslöt att skjuta mig genom munnen också.
De kändes så verkligt så att det känns som att jag vet precis hur det känns att bli skjuten. Det känns som att jag vet hur det är när det rinner fullt i tjockt blod i massor från munnen.

Jag la mig ner och låtsades vara död i drömmen men när de stog och diskuterade nåt, eller va de nu gjorde jag minns inte riktigt, tog jag sats och drog tag i kartongen med knarket och kastade ut det över hela gatan som var blöt av regn och sen flinade eller skrattade jag och sen sköt de mig igen.
Nu låg jag kvar tills de gick men sen reste jag mig och ja jag var skadad men jag klarade att röra mig. Sen var jag på nåt sjukhus och så ringde jag till min farmor (som egentligen inte lever längre men hon levde i drömmen) så sa jag till henne vad som hänt och att jag kommer dö. För jag bara visste att jag skulle dö.. Det var så konstigt för jag bara visste att jag skulle dö men jag skulle bara få hinna ringa till alla och berätta det för alla så att de kunde förbereda sig på det.
Jag hade kulhål i bröstet och i magen och den kulan som de hade skjutit mig med genom munnen hade inte gjort ett hål genom skallen men tog man handen och drog i nacken kunde man känna kulan på insidan..

Helt sjuk dröm.. den var så verklig också, kanske därför jag kommer ihåg så mycket detaljer?
Får se om det kommer en ny dröm i natt eller om jag får sova lugnt.

Over & Out

//Dreaming Sofy

1 kommentar:

Anonym sa...

men usch de va en konstig å otäck dröm :S Sånna vill vi inte ha !!!