måndag 3 november 2008

Inte min helg..

Nej jag kan inte påstå att det har varit min helg den här helgen direkt.
I lördags skulle jag och miia fixa saker till vår utklädnad på halloween. Alla affärer som vi tänkt vi skulle in i hade självklart stängt. Morgonen började med att jag fick elliots tass i ansiktet när jag vaknade så jag fick ett rivmärke på kinden.
Den planerade utklädnaden höll på att gå i stöpet helt och hållet tills vi bestämde oss för att äta och då vände det och vi fick lite nya idéer. Tillslut fick vi ihop en lite annorlunda utstyrsel men ändå samma stuk på det vi tänkt som från början.
Ja sen när vi fått på oss kläderna och druckit lite vin då var det dags att bege sig dit festen var och vad gör inte Sofia när hon kliver av bussen i sin snygga halloween utstyrsel?? Jo hon ramlar och slår av en bit utav sin framtand! Såå fruktansvärt klantigt!! Sen var den kvällen helt enkelt förstörd och söndagen också för den delen.. vem vill gå å sakna en bit av sin tand liksom?
Men idag efter att ringt runt till 50 000 olika nummer och fått väntat hit och dit så fick jag tillslut komma till en tandläkare idag klockan 14.00
Tandläkaren satte dit en lagning och den blev väl okej i alla fall. Lagning var skonsamast för tanden enligt honom men man kan om man vill sätta dit en porslinfasad men då måste man slipa ner tanden och grejja och det var inte lika skonsamt, så för tillfället så nöjer jag mig nog med min lilla lagning. Är ju inte en så superstor bit som det är lagning heller och man måste titta rätt nära för att kunna se att det är en lagning.
Riktigt trevlig tandläkare var det i alla fall tycker jag =)

Nää nu ska jag ta och göra mig redo för lite affrodans som jag och miia ska på klockan 20.00..


Over & Out!
//Sofy

Inga kommentarer: