söndag 2 augusti 2009

Trädgårn och Harry Potter

Igår blev den årliga "en-gång-på-trädgårn-i-ludvika" av, var inte överdrivet roligt. Efter ca 45 minuter på det där stället längtade jag hem till soffan och mysig filt och en film, kände mig lite som en pensionär som hellre vill sitta hemma en lördagkväll och ta det lugnt. Har jag gått och fått nog av sånt där månetro? Det lär visa sig i till hösten när jag är i Kalmar.


Har räknat mina arbetsdagar som jag har kvar nu också, är endast 9 dagar kvar. Känns bra. Jag toklängtar till min egen lägenhet som jag ska ta och försöka dona lite i innan nollningen. Jag har nog kommit fram till att jag har ett rätt stort behov att få vara för mig själv och få driva iväg till min drömvärld, vilket inte har fått ske så många gånger denna sommar. Det är alltid något runt omkring här hemma i Ludvika, alltid något som jag måste göra. Men det är ju även roligt att vara hemma och få träffa sin familj men ibland kan det kanske bli för mycket av det goda, speciellt när man är van att bo själv :)


Ikväll har jag och lillasyster och lillebror varit på bio, Harry Potter och halvblodsprinsen. Den var rätt bra men jag tycker att några av de andra filmerna varit bättre.

Är ganska trött nu så ska försöka sova snart.. God natt!

Over & Out!
//Sofy

Inga kommentarer: