onsdag 12 maj 2010

Hund i korg och ramlande cyklist

Ja idag åkte jag med viktor när han skulle på möte vid skolan. Jag packade ihop mina och elliots saker och så drog vi iväg till bussen, så klev jag på bussen som vanligt med elliot och säger att jag ska betala för en hel och lägger fram 15 kr. Då säger busschauffören: "Ja å så blir det en halv för hunden också". Jag blev helt ställd och svarade jaha, ja det visste jag inte. Har ju aldrig behövt betala för honom förut. Fick åka med för den här gången för jag hade inga mer pengar på mig. Så säger hon precis innan jag går å sätter mig: "Du kan ju skaffa en korg till hunden så slipper du betala". WTF!? Så om min elliot sitter i en korg behöver jag inte betala för honom men går han själv bredvid mig så får jag betala?!! Vad är det för jävla regel? Min hund har tassar och klarar att gå själv, han behöver ingen korg och sånt fjanteri men blir klt nöjda så kanske jag skulle ta och skaffa en. Tröga människor som måste ha skrivit de där reglerna.. stor suck på dom.

Iaf så klev jag av bussen med viktor vid skolan för att jag tänkte att elliot skulle få en liten promenad hem. Går där fridfullt för mig själv och så ser jag i vitögat att det cyklar en person på andra sidan gatan och så kommer han fram till ett sånt där mopedhinder(ni vet vad jag menar?), så han måste stanna in och när han är typ helt stilla så ramlar han rätt åt sidan. Det såg så urbota dumt ut så jag blev att småfnissa lite för mig själv, han såg ut att ha såna där skor man sätter fast i trampan så han fick antagligen inte loss foten å därför föll han. När jag kom lite längre bort kollade jag om han hade tagit sig upp, å det måste han ha gjort väldigt snabbt och dessutom vänt om för jag såg han inte åt det hållet som han var på väg åt hahaha.

En händelserik kvart på min eftermiddag :P


Love
//Sofy

1 kommentar:

Tobias Bjälemar sa...

Hahaha vilket jävla fjanteri med korg te hunden..