måndag 18 oktober 2010

En måndag i Kalmar

Kom upp relativt tidigt idag i alla fall, började dagen med att försöka plugga lite. Har gått lite så där med det men lite framåt i alla fall så det är bra. Ska försöka få lite mer gjort än det jag gjort hittills men just nu tog jag en liten paus för att tvätta lite grann. Är välbehövligt!

Åkte förresten ner till Kalmar redan i onsdags. Dessvärre så var väl SJs x2000-tåg försenat som vanligt så jag missade sista tåget till Kalmar. Så vi var några stycken som fick åka buss eftersom att öresundståget inte ville vänta på oss men det förstår jag mycket väl, x2000 är försenat där var och varannan dag och det blir ju inte så bra rykte för öresundståget om de blir försenade p g a sjs krångel hela tiden. Dessutom blir det kostsamt också för dem om folk skulle kräva ersättning. I alla fall så skulle då den här bussen stå och vänta på oss klockan 21.45 men det gjorde den då inte, vi fick fint stå och vänta 30-40 min innan den kom. Allt slutade med att jag kom fram till Kalmar ca 1½ timme senare än planerat. Jävla SJ! Man kan fan inte åka tåg där man måste byta flera gånger för då blir det bara strul.

Helgen tillbringades nere i Karlshamn hos Viktors mamma och pappa. Har varit en väldigt trevlig helg, vi bowlade i lördags och gissa vem som var sämst? :P hahaha iaf andra omgången, men gick inte vidare bra första omgången heller hahaha Men lite småkul var det i alla fall, var så längesen jag bowlade.

Dags att fortsätta med lite pluggande =)


Love
//Sofy

Inga kommentarer: