torsdag 17 mars 2011

Tillbaka

Igår kom jag tillbaka till Ludvika efter att ha varit i Kalmar sen förra söndagen, för det var väl söndagen jag och Viktor åkte ner på? hmm, jo det var det. Noll koll jag har då haha.. Strunt samma nu är jag åter i Ludvika i alla fall. Hann gå på en arbetsintervju i Kalmar för kundtjänstmedarbetare för blogg.se dessvärre fick jag inte jobbet, antagligen enbart för att jag inte hade tidigare erfarenhet av just kundtjänst för jag skrev och frågade varför jag inte fick jobbet så att jag kunde förbättra mig och utvecklas inför framtida jobbsökanden. Fick då till svar att jag inte hade gjort någonting fel och att alla tre som pratade med mig upplevde mig som väldig trevlig och med bra kunskaper men att de valt en annan för jobbet som hade mina kunskaper plus erfarenhet av kundtjänst men att jag låg på deras topplista och om de skulle dyka upp nån ny möjlighet hoppades de på att de skulle få höra av sig till mig igen. Och då kändes det väl lite bättre men känns samtidigt lite snopet att snubbla på mållinjen när jag vet att jag skulle fixat de där jobbet galant även om jag inte har tidigare erfarenhet av kundsjänst. De får gärna höra av sig igen men hur troligt är det att en ny möjlighet bara dyker upp så där?? inte direkt troligt.. så nu ska jag move on från det där och satsa på andra jobb! Nån som vill ge mig nåt?? :P

Ja idag då, då har jag gått upp tidigt för att åka med lillebrorsan in till stan. Klippte honom btw igår kväll, går snabbt och smidigt när man har en trimmer! Tillbaka till idag, när jag kom hit till Maria i stan så sov hon (så klart) så jag slängde mig i soffan och försökte sova lite jag med men det gick lite segt sen när jag väl somnade till en stund ja då ringer syster annapanna och ville dra med mig till farfar vilket jag var way to tired for så det blev inget av. Sen försökte jag sova en stund till men då ringde Viktor. Låg en liten stund till innan jag gav upp, var trötter för att jag sovit så sjukt dåligt de senaste nätterna, vet inte varför men hoppas på en bättre sömn i natt.

Var iväg till hudmottagningen idag också, var bad idag som gällde vilket var grymt skönt. Min hud fullkomligen skrek efter det tror jag! Efteråt kändes det superskönt, sen så har även Maria och jag varit in på apoteket ock shoppat mer salvor åt mig. Längtar tills jag kommer upp i rätt summa så att jag får alla grejjer jag har på recept till en superbillig peng! Tror jag ska ta ett kort på alla grejjer jag har till min hud så ni förstår hur mycket det är egentligen.. behöver ta mer bilder till min blogg överhuvudtaget känner jag... har bara ingen minneskortsläsare till min datorn, finns en hos mamma. Ska sno med den när jag är där nästa gång :P

Just det ja, jag har även hunnit med att grejja lite hemsida till trafikskolan. Snart är det färdig också, nu ska det bara in med information och se till att menyn och själva innehållet håller samma längd. Har även skrivit lite uppsats med Malena. Jag har hunnit med mycket jag sen jag skrev sist hahaha med lite hjälp då.


Love
//Sofy

Inga kommentarer: