torsdag 7 april 2011

Solig torsdag!

Bara för att den senaste rubriken var regnig söndag så passade det bra med solig torsdag idag som rubrik! För solen skiner faktiskt men det blåser så inåt sjutsiken! Den är torsdagen är även solig på andra vis, imorse blev jag nämnligen väckt av ett företag som ringde mig. De ville att jag skulle komma på intervju, trots att de för flera veckor sedan skrev och sa tack för ansökan men du går inte vidare. Men nu ville de väldigt gärna att jag skulle komma och han som ringde frågade: "Ja, jag har en fråga.. du bor i Ludvika? Hur har du tänkt dig då?" Jag: "Jaao det gör jag, men jag har ju haft i tanken att flytta och jag har både släkt och vänner som finns i Stockholm och om det skulle bli så att jag får jobb så försöker jag få en lägenhet i andra hand". Då lät han nöjd med svaret och pratade vidare om lite annat smått innan vi la på. Jag vet inte om jag kommer få jobbet men just nu känner jag mig sjukt nöjd över att få komma på intervju för det här jobbet som ligger i Stockholm, att de bland säkert flera hundra personer ändå vill träffa mig. Nu ska här färdigställas ett portfolio som de kan få se på intervjun.

Annars så sitter jag just nu på bibblan och skriver på uppsatsen och om heuristiska utvärderingar, intressant? Jaa men självfallet :P Det ska bli klart idag i alla fall men nu blir det en paus för att köpa en glas åt mig och min lillasyster. Det tycker jag allt att jag förtjänar när jag varit lite duktigt idag plus att jag kan fira lite att jag fått en intervju ^^

Nu styr jag näsan mot affären för att köpa glass, bye bye stökiga bibliotek med skrikande unge! Vem fan tar in en skrikande unge i ett bibliotek för den delen! störde inte alls min koncentration.. nej inte alls!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: