torsdag 12 januari 2012

Ceridal och propyderm

Under dagen har jag varit in till stan och fikat lite hemma hos anabanana aka stora syster Anna ;P Blev lite kladdkaka och äppelpaj, gottefika ^^ Tyvärr så har ju inte min och Marias födelsedagspresent till Anna kommit fram ännu men imorn håller jag tummarna för att den kommit så ska hon få den ^^ Får hoppas hon blir glad för presenten! =)  Åkte i farfars bil tillsammans med Ticko (en hund) in till stan och jag kan ju bara säga att min näsa inte alls uppskattade att åka i en bil full av hundhår plus en hund som sitter bredvid mig.. jag ska ju tillägga att den där hunden löser förbaskat mycket hår så bilen är ju typ dränkt i hundhår, hualigen!

Klev av på stan och gick in till Maria för att säga hej och gosa lite med min Elliot! Sedan tog vi promenaden bort till Anna. Efter lite skitsnack där borta drog jag hem med lillebrorsan och nu sitter jag här vid kökssoffan med en brasa i kaminen och chillar. Ja just ja, glömde säga att jag blev ju väckt av ett telefonsamtal imorse. Trodde först att jag råkat ställa klockan och kunde inte komma underfund med varför jag gjort det och sen trodde jag det var en annan person som ringde när jag såg nummret men som jag sen kom på att det inte alls kunde vara men jag harklade mig lite snabbt och svarade (jaa jag lät faktiskt inte alls trött tror jag :P) då var det uniflex som ringde och ställde lite frågor om en tjänst jag sökt som kundtjänst. De skulle höra av sig om det skulle bli aktuellt med en personligintervju, så får hoppas att det hör av sig! :)

Faan jag är sjukt torr i pannan nu alltså, skulle behöva ha en liten ansiktsmask tror jag... men ska ta och skrubba bort lite skit och sedan blir det på med hela salvkitet som jag har, det blir alltså lite propyderm och sedan lite ceridalsalva (fettkräm utan några konserveringsmedel!) its good, i lagom mängd ska tilläggas. Har man på för mycket och för ofta då blir det lätt en finne av det hela istället och det är man ju inte direkt ute efter hahaha. Skulle fasen inte klara mig utan dessa salvor. Morgon och kväll får sig hela kroppen en genom smörjning. Det är ju lite knepigt att smörja sig själv på ryggen men som ett tips som jag skrivit i ett gammalt inlägg här nånstans på bloggen så kan man använda sig av en liten miniroller ( ja, jag menar precis exakt en sådan som man målar med ;P ). I alla fall ni som är megatorra på några fläckar på kroppen eller har jättetorra händer, testa lite ceridal. Its wonderful ^^





Love
//Sofy

Inga kommentarer: