fredag 20 januari 2012

Nytt recept, mer salva till mig!

Okej inte helt nytt recept men förnyelse av recept kanske jag skulle säga istället =) Insåg igår innan jag skulle dra till apoteket att mina recept på salvorna hade gått ut :O Så panikade in på mina vårdkontakter på nätet och skickade in för att få förnyat recept. Fan tänkte jag, det här kommer ju ta hur många dagar som helst innan det är förnyat! Meen jag måste säga att dem på faluhudklinik arbetar snabbt! 2 timmar efter att jag skickat in alla uppgifter fick jag svar från hudkliniken om att mina recept har blivit förnyade! :D så idag har jag varit och shoppat salvor! Jag gav upp tanken på att jag skulle hitta mina två salvor som försvunnit spårlöst MEN jag lovar att nu kommer dom väl komma fram bara för att jag köpt nya haha. Fast jag kan ju erkänna att salvorna inte blev så dyra för min del för jag betalar bara 25% av priset eftersom jag kommit så högt upp i det här högkostnadsskyddet men nu går ju det ut i februari.. fast det dröjer ju inte länge fören jag är uppe i hög kostnad igen för jag handlar ju salvor varannan månad ungefär plus lite annat grejs på recept. Det är jäkligt bra att det finns högkostnadsskydd. Även om de nu ska höja gränsen nu men jaja, huvudsaken att de inte tar bort det! :)

Nu ska jag åka in till lillasyster å inspektera hennes nya element som de, as we speak, håller på att sätta in. Skönt det ska bli för henne att inte behöva frysa arslet av sig å behöva ha sin värmefilt igång typ 24/7 :P


Love
//Sofy

Inga kommentarer: