onsdag 29 oktober 2008

Dont worry.. Be happy! :D

Den låten har jag fastnat totalt på sen igår. Satt och skrattade hur länge som helst här hemma för mig själv till den låten. Kan man bli annat än glad när man lyssnar på den och gungar med? Inte jag i alla fall.. eller jo, om man nu skulle vara riktigt förbannad å den började spelas så kanske jag inte skulle bli så glad eller så skulle jag bli det och börja skratta. Ja ja strunt samma haha

"In every life we have some trouble, when you worry you make it double".
Man oroar sig nog egentligen alldelens för mycket i livet och genom att oroa sig för saker bli man att må ännu sämre själv och ja, då får man dubbelt trubbel precis som det sägs i sången.
Att ta en dag i taget och oroa sig för dagens problem räcker egentligen, visst ibland behöver man så klart tänka på saker i framtiden men varför belasta sig mer än nödvändigt.. egentligen?
Varför få sig själv att må dåligt och tynga sig med mer än det behövs? Finns inga skäl till att göra det. Då är det bättre att må bra och ta morgondagens bekymmer imorgon istället för idag tillsammans med dagens bekymmer för då, ja då blir det dubbelt med bekymmer.
Nu tror jag att jag snurrat in mig i mina tankar igen tillsammans med den där låten haha..

Varför ha så bråttom med livet?
Man borde ta dagen som den kommer och bara må bra och vara glad =) Tänk den som kunde göra det varje dag :P


Love!
//Sofy, inlindad i sina snurriga tankar och funderingar ;P

Inga kommentarer: