måndag 21 juli 2008

En måndag

Ja en måndag som denna sitter jag med min lilla sovandes elliot i knäet och gör inte mycket alls. Har jobbat hela helgen och har varit helt dötrött idag. Inte alls tagit tillvara på min lediga dag så som jag borde. Igår jobbades nästan tre utav de sista timmarna på jobbet utan ström. Ja åskan slog ner och där stod hela Sunnansjö och solgärdet utan ström. Som tur var så hade jag och mona-lisa börjat med kvällsarbetet i tid så två stycken hade redan kommit säng. Vi hade bara en i rullstol kvar och hans säng var naturligtvis extra låg för att han brukar krypa över grinden i bland. När vi väl var det inne och slet och hade ossblev det bara tog och så började det barka ur ordentligt, efter en hel helgs jobbande så brast vi ut i skratt. Vi skrattade så tårarna rann och stakars gubben satt på sängkanten helt tyst, det är tur att han inte hör så bra och liksom inte är riktigt med. Jag ska väl tillägga att det inte var honom vi skrattade åt utan det var mona-lisa vi skrattade åt och sen ja, ingenting igentligen hahah vi var bara helt trötta.

Nu är det jobb igen två dagar som gäller sedan ledig en dag för att sedan jobba helgen igen *woohoo* Men nu är det inte många veckor var tills det är dags att åka tillbaka till Kalmar och livet där nere. Före dess ska jag och miia förhoppningsvis hinna med att åka utomlands! Passet ska jag hämta den här veckan!

Over and Out!

//Sofy

Inga kommentarer: