söndag 6 juli 2008

Not me

Kvällen igår var riktigt trevlig med ett litet minus bara.
Kvällen började med att jag blev en timme försenad ungefär.. insåg att jag behövde införskaffa mig ett par nya leggings och sen började mobilen plinga för dåligt batteri och då insåg jag att jag varit så duktig och lagt ur min laddare hemma hos pappa. Men jag fick låna systerysters laddare för vi har som tur var likadana. Men det blev ett himla åkande fram och tillbaka innan allt blev klart. Men tillslut tog jag mig hem till Marre i alla fall. Ifrån henne gick sedan färden hem till Linn. Väl där fick vi välkomstdrink, den var väldigt god sedan blev det jordgubbsvin.. det var väldigt gott :) Ölspel och mycket tal till det motsatta könet blev det under spelets gång. Himla roligt. Singstar sjöngs det och sedan åkte stereon på med mycket ljud och mycket dans blev det innan vi beslöt oss för att åka upp på stan och trädgårn. Där har vi det stora misstaget på hela kvällen. Betalade 50 spänn för att gå in och vända på klacken, var helt värdelöst där inne. Så jag travade iväg och köpte en pizza och tog med mig hem till min syster så satt vi och käkade lite och tjålade. Sen kom john blund och hälsade på..
Drömde att jag hittade massa julklappar som blivit kvar sen julafton i ett skåp.. och så hittade jag massa femtiolappar hahaha..

Jag har kommit underfund med att staden Ludvika inte är någonting för mig. Jag skulle inte kunna tänka mig att bo här hela livet som så många andra gör. Kanske skulle jag kunna tänka mig att bo här när jag blir äldre eller i alla fall ha en sommarstuga.. men inte nu.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det är nåt som gör att det känns skönt att jag fått flytta härifrån. Det ska bli skönt att få komma hem till Kalmar igen sen och mitt liv där nere.. jag saknar de långa nätterna i skolan med bakpotatis och databaser över systembolaget med fröken gullpia. Mias utbrott över de för korta hörlurarna och vårat mutter om skolans datorer hahaha
Det kommer helt klart bli en underbar höst sen med nollning som start!


Over and Out!

//Sofia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville ju också va med i helgen :( *snyft*

Gullpia sa...

haha underbart å höra att tofy har gått å blivit så snål att du drömmer mardrömmar om en föspilld 50 lapp på krogen...haha

I övrigt kommer vi få det bästa året framför oss med nya äventyr i kalmar stad. Du,jag+alla andra och våran vovve trio! :P Oslagbart!
Puss