lördag 26 juli 2008

Helg

Denna lördag, mitten på helgen, spenderas på solgärde. Hela dagen från 8.00-21.00 minus två timmar mellan 14-16 då man får åka hem och äta lite mat och vila en pyttestund för att ladda inför kvällen. Att jobba inne på gruppen i den här hettan är inget jag rekommenderar andra som inte gillar att jobba i en bastu. För det är precis så det känns inne där. Hur dålig cirkulation på luften som helst därinne och inte gör de något åt det. Det ska sparas pengar hit och dit, inget ska läggas på de äldre. För det är inte enbart personalen som lider av denna bastuliknande avdelningen, det är de boende som drabbas också. Nu må de flesta äldre oftast frysa men när även de säger att det är varmt och de ber en ta av en tröja istället för att sätta på en, då är det varmt!

Jag känner mig positiv, jag har jobbat färdig halva helgen skulle man kunna säga och imorn får jag sovmorgon när jag har sådan tur att jag inte börjar fören 12. Sen är mina de där två superjobbiga veckorna klara! :D Så efter helgen är slut får jag ledigt tre hela dagar på raken, det blir som rena lång semestern :P
Det bästa av allt är att jag är helt själv hos pappa och kan få vara lite i fred.. fast jag ska nog hämta min elliot hos mamma på måndag, får ju abstinens! Lite sällskap skadar ju inte :)

Nu ska jag laga mig lite mat och sedan ska jag ge mig iväg tillbaka till jobbet igen denna soliga lördag. Njuta av solen, ja det gör jag en annan dag nästa vecka :D

Soliga hälsningar!

//Sofy

Inga kommentarer: