lördag 20 november 2010

Glögg

Igår eftermiddag var det dags för att tillverka årets egna glögg. Jag och Viktor mötte upp Anneli och Robin på giraffen för att inhandla det röda vinet som är en viktig ingrediens i glöggen. Fyra stycken bib blev det hahaha Stackars Robin hade glömt plånkan hemma så Viktor köpte allt och då skulle ju vi andra tre lite smidigt gå förbi men så klart var vi tvunga att visa legitimation... ja, alla utom Robin som inte kunde eftersom att han glömt plånboken så han fick en liten uppläxning istället hahahaha. Vi inhandalde även lite taco-grejjer på Coop sen drog vi hem till Anna och Robin och började laga mat, alla var vrålhungriga!

Efter den goda middagen när alla kände sig som köttbullar då var det dags att fixa glöggen men vi tjejer överlät det åt grabbarna och det gick ju rätt bra. Glöggen smakade bra, lite tjockare konsistens än vanligt(det var för att de använde mald kanel istället för kanelstänger) och det blev ca 15 liter glögg.
Hade ingen egen bild än, så lånade en från recept.nu :P

Fick ett litet psykbryt igår kväll också på allt. Men jag har tur jag, att jag har någon som kan krama om mig lite så det känns bättre..

Love
//Sofy

Inga kommentarer: