onsdag 10 november 2010

Så där ja!

Eftersom att mina eksem den senate tiden har varit riktigt hemska åt mig så ringde jag igår (äntligen) till hudmottagningen i falun eftersom att jag varit där förut för flera år sedan. Tydligen så var det alldelens för många år sedan jag var där för jag hade försvunnit ur deras system så jag fick inte alls komma dit på en gång utan jag fick snällt ringa till vårdcentralen istället. Vilket jag gjorde bums, fick en tid idag till distriktsköterskan. Dont ask me why, men jaja tänkte jag och blev rätt nöjd. När jag åkte dit idag hade jag till att börja med glömt av om det var kvart i eller kvart över 11 som jag hade tid. Åkte dit till kvart i för säkerhetsskull men jag hade väl tid kvart över haha så himla typiskt mig. När jag fick komma in till sköterskan och sa vad jag ville så såg hon lite fundersam ut och sa: "ja men det var ju konstigt att du fick en till hos mig, jag får ju inte skriva ut någon stark kortisonsalva". Så hon fixade en läkartid åt mig istället två timmar senare så det var bara att gilla läget. Drog hem till mamma och fikade lite och åkte sen tillbaka för läkartid. Läkaren tyckte inte att mina eksem såg nå roliga ut alls och frågade mig tusen frågor eller nåt i den stilen. Fick tillslut 3 salvor och tabletter som ska hjälpa mot klådan. Och så klart en remiss till falun, tackar så mycket för det! :)

Så nu är det bara att vänta tills jag får en tid i falun, vilket kan dröja. Brukar göra det men förr eller senare så kommer jag få komma dit i alla fall och det är ju bra.
Andra delen utav dagen har jag spenderat med att baka sirapslimpor, har precis tagit ut dem ur ugnen, får se om de blev att smaka gott. Får återkomma med det svaret. Nu ska jag plocka ihop mig och åka iväg till Maria och Ellioten för att göra lite mat och umgås.


Love
//Sofy

Inga kommentarer: