lördag 27 december 2008

"Det är som att hoppa fallskärm med en åsna"

Ja, då var julen över för denna gången skulle man kunna säga. Julafton och julrean på kupolen är avklarad.
Var i Borlänge med the girls här hemma igår. Vi åkte tidigt för att vara där till de öppnade vid 10.00. Större delen av de som var med var självklart ute efter nya skor. Tjejer och skor går hand i hand. Jag fick med mig ett par nya skor hem kan jag i alla fall meddela =D
Vi gick förbi Gina och ja, där var det lika fullt med folk som vanligt. Kö från kassan till slutet av affären för att betala. Kö för att ta sig in, kö för att ta sig runt bladn kläderna och kö för att komma in i omklädningsrummet. Vi sa nej tack till det och struntade totalt i den affären igår. undrar om det ens får vara så där mycket folk i en affär? borde vara en brandrisk.. jaja strunt samma..
Köpte faktiskt inget mer än ett par skor, tänkte kolla igenom rean nere i Kalmar sen också.
I bilen hem fick vi ju alla skrattanfall efter skrattanfall. Ett nytt ordspråk uppkom i bilen hem, "det är som att hoppa fallskärm med en åsna".
Det uppkom genom att emma läste på min osynliga lista med grejjer som jag tänkt göra innan jag fyller 22.. å då stod tydligen "hoppa fallskärm med en åsna" överst på listan och ja, sen blev det helt plötsligt ett ordspråk av det efter en hel del diskution kring hur vida det skulle gå att hoppa fallskärm med en åsna och om åsnan inte skulle bryta benet osv...

Idag har jag varit en vända med malena och kollat rean på stan här. Köpte en tröja eller vad man ska kalla det i alla fall.. och ett usb-minne på elgiganten. Nöjd med mina köp.

Nu är det dags att kvällsmysa med elliot!
Have a great evening!


//Sofy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Resten av listan var ju lite svårläst.. det lyste ju liksom igenom liiite ;P

Anonym sa...

hahaha ja den var ju tydligen det ja :P