måndag 1 december 2008

Bandyn över..

Idag är det måndag och innebandyhelgen är över. Helgen försvann rätt fort.
I fredags började studenter från olika delar av Sverige komma hit till Kalmar för att checka in i sina sovsalar. När det blivit gjort var det dags för själva innebandyturneringen som skedde på spelefanten. Jag satt i seketariatet och ja, jag kan inte annat säga än att det stundtals var helt kaotiskt där. Folk som frågar hundratjugo saker samtidigt då blir man helt tokig i huvudet. Men jag hade en klippa som hjälpte mig och det var Malin.
Många människor var riktigt trevliga men så fanns det ju rötägg som det alltid finns på såna här tillställningar. Men överlag så var det som sagt väldigt trevligt folk.
Efter bandyn var det städning av spelefanten för oss i staben och den var vi väl klara med ungefär 03.00 på natten. Ungefär halv fyra la jag mig i sängen för att sedan gå upp halv 8 för att hinna lämna tillbaka lånade mål från sporthallen. Klockan 09.00 var det dags att duka för 350 personer som sittningen skulle innehålla på kvällen. Det blev en hel del bord och stolar.

Senare på dagen fick studenterna leka lite på ikd och på kvällen var det dags för sittning och kårkväll. Och ja, det var ju roligt :)
På söndag var det upp tidigt som gällde för att servera frukost för folk i sovsal och sedan städa när de hade checkat ut. Färdiga med det var vi väl runt 18.00 på söndag kväll.
Ja, efter helgens bravader har nog min röst blivit lite så där halvt trasig men annars har jag hämtat mig rätt bra tycker jag.

Sammanfattningsvis: Det har varit en riktigt trevlig helg men en rätt så stressig fredag för fröken sportminister. Träffat väldigt trevliga människor och även sådana människor som inte borde dricka och spela bandy samtidigt då de blir himlade förbannade när de inte får sin vilja igenom och ska stå å tjafsa med mig fastän att jag bestämt vad som gäller.

Over & Out!

// Sofy, fröken sportminister 2008

Inga kommentarer: