onsdag 10 december 2008

Tack för idag, tack för en underbar dag idag..

Ja, idag när jag slog upp ögonen så var det inte lika jobbigt att gå upp som det har varit föregående dagar. Körde igång till julmusik och kom igång rätt bra på morgonkvisten. Men när jag kom till skolan och skulle ha möte med projektgruppen åkte humöret i botten ungefär eftersom vi fortfarande inte hade fått nå ritningar. Det blev ett litet krismöte med vår lärare som skulle prata med lite folk på kommunen om ritningarna.
Jag och Mia hade dock inte tålamod att sitta på röven och rulla tummarna så efter en kopp kaffe trampade vi iväg upp till Peter igen och pratade om projektet. Han tyckte att vi var lite många i slottsgruppen (projektet=modellera kalmar slott) så han funderade på om det gick bra att dela oss. Han ville att vi skulle modellera skolan och det tyckte jag och Mia var en rolig idé så vi nappade på det och ska nu därför göra det som projekt istället för slottet.
Nu kan vi äntligen komma igång och sätta upp tidsplan och komma fram till hur vi ska jobba och vi kan börja gå igenom ritningar som vi till och med redan fått!! Fantastiskt :D
Jag tror och hoppas att de här projektet kommer bli roligt!

Från de tillfället på dagen där vi hade fått ritningar till vårt nya projekt så har humöret varit på topp och ja, jag har kännt mig solskens glad. Lyssnat på julmusik, lagat god mat, rensat avlopp (bläää!!), men allt med ett leende på läpparna och med sång och dans till så klart. Det har blivit rätt standard hos mig.. skulle man kolla in i min lägenhet så skulle man oftast se mig sjunga och dansa. Det är något som går att göra till det mesta, på med musik så kan man dansa och skråla till allt man gör hahaa.. nästan :P

Så har Tobben varit här och fixat office på min bärbara dator, vilket jag tyckte var väldigt snällt. Så ja, nu har jag det här när jag ligger och skriver i sängen..

Men nu är det nog dags att borsta ut håret och dra tandborsten genom munnen och sedan leta reda på sängen och slumra in. Imorn är det dags att hugga tag i projektet och lite annat..

Over & out!

//Sofy

Inga kommentarer: