tisdag 23 december 2008

Hemma i Ludvika

Nu har jag varit hemma i Ludvika några dagar, rättare sagt snart en vecka. Har haft rätt mycket att göra sen jag kom hem. Har varit hemma hos Anna de flesta dagarna för att hjälpa henne renovera i sin lägenhet. Jag kan ju säga att det inte går direkt snabbt men framåt går det ju i alla fall som tur är.


I lördags träffade jag även mina kära vänner här hemma för en spelkväll. Det var riktigt roligt, vi spelade nåt kört spel först som jag inte kommer ihåg vad det heter. Man fick typ välja mellan pest eller kolera och så skulle man gissa vad de andra skulle välja för alternativ och den som hade mest rätt vann eller nåt i den stilen. Vi spelade det ett tag men sen gick vi över till charader. Jag och Marre vann båda omgångarna :D We´re the best! hahaha
På slutet körde vi lite egna versioner på reglerna haha Det var en riktigt trevlig kväll och vi ska väl hinna ha en till innan alla åker tillbaka till sina plugg lite här i var i Sverige. Å då ska vi spela pictonary också :P



Vad ska Malena få imitera för roligt?


Marre håller koll på tiden

Jag och Marre leder :P

Malena gör eeh, nåt

Emma ser inte ut att riktigt förstå vad det är Malena försöker få fram :P

Marre är pianist

Detta skulle då vara en gasmask :P

En älg! Nej tyvärr, det var en viking


Emma har skoj
(Skulle ha lagt upp en film här också men den kommer en annan dag)
Idag har jag stressat runt och hjälpt mamma och syskon att köpa de sista julklapparna. Dessutom tro jag att jag och min syster såg Robin Eriksson från idol här i Ludvika på åhlens.. frågan är bara vad i helvete han gör här i Ludvika.. han måste väl vara väldigt imponerad av vad Ludvika kan ha att erbjuda i shopping väg *ironisk*

Nu sitter jag här med en liten kopp med glögg och ser hur julskinkan kokas och klappar slås in och det är, för första gången sen jag kom hem, lite lugnt.


Ska snart ta och krypa in i min mysiga pyjamas och sova skönt.



God Jul på er allihopa!


//Sofy

1 kommentar:

Anonym sa...

Vikingen borde ni helt klart ha klarat ;) ser väl vem som helst att det är en viking hahaha