tisdag 30 december 2008

Ett år

Då sitter jag här och inser att det är ungefär en dag kvar av året 2008.
Ett år fyllt av händelser. Så fruktansvärt mycket saker som hänt, på många sätt har det varit ett hemskt år men det har haft sina ljusa stunder. Början på året var rätt bra ända till slutet av april ungefär. Där känns det som att det har sprängts sönder ett stort hål som har haft sönder hela maj. I maj var jag fasen inte människa alls tror jag. Sov kanske 2 timmar per natt, åt knappt någonting och mådde allmänt jävla skitdåligt. Höjdpunkten var dock att jag bestämde mig för att köpa hund och att jag hämtade honom andra delen av maj. Då var det dags att ta tag i livet igen. Sommaren täcktes med jobb, jobb och åter jobb. Allt för att sysselsätta sig och blockera allt annat. Det fungerar tills det tar stopp. Vilket det gjorde nån gång till hösten. Då valde jag att bara strunta i allt i stället. Vilket har slutat i allt för dumma saker..
Nu i slutet av året har jag (tror jag) börjar komma ikapp mig själv. Grattis! det tog bara från maj till december. Men det borde ge en god start på det nya året i alla fall =)

Nu har ju inte allt bara varit jobbigt hela året. Det bästa är ju att jag kan ta lärdom av allt jag varit med om.
Jag har träffat nya trevliga bekantskaper under året som gått också =)
jag har varit med och planerat nollning och spiikinnebandy. Jag har lärt mig väldigt mycket nya saker genom att ha engagerat mig i sådana saker. Det är något jag inte ångrar. Kommer aldrig kunna göra det sen i livet, man är bara student en gång i livet. Man ska passa på att göra så mycket man kan och orkar =)
Jag har ju tur som har både miia och min familj som har hjälpt mig att se efter elliot så jag har kunnat göra alla de här sakerna. De är underbara!


Sämta 2008: Att jag tillåtit mig att tro på att något som riktig kärlek finns för att sedan bli så sårad att jag inte fungerat normalt resten av året.

Bästa 2008: Elliot och alla nya underbara människor jag träffat!



Jag ser fram emot ett kanon år 2009!

Over & out!

//Sofy

Inga kommentarer: