onsdag 9 februari 2011

Number 3

Idag var jag uppe med tuppen, nästan åtminstone. Var vaken vid 8 men klev väl inte upp fören 20 över. Var skönt att gå upp och se att det kommer bli en solig dag och det har det varit också. Anledningen till att jag var uppe så tidigt idag? Jo jag har varit på min tredje ljusbehandling, det rullar på fint de där. Idag fick jag stå 19 sekunder. Jag har ett eget lite fack där på lasarettets hudmottagning där jag har en påse med det som behövs vid behandlingen. Det som behövs är 1 par solarie glajjor, 1 par trosor (man vill ju inte bränna det så kallade heligaste ;)), 1 stycke sjukhusrock(?) i världens finaste färg: lila! och så slutligen en grej som man får lägga så man får stå på där inne i bunkern :P Ja, sen innan man kliver in får man sno en pump med lotion så får man dränka in sig i den sen är man redo att kliva in. Å inne i sitt lilla draperibås som fungerar som omklädningsrum så finns det såna där fina små provförpackningar av lite salvor och jag tar ju självfallet en varje gång. Good to have liksom hahaha Ne men de är perfekta att ha i handväskan så man kan smörja in händer och dylikt.

Jag har även varit och hälsat på farfar en sväng, vart en kortis för han skulle passa på att åka in å handla idag när det var fint väder för det skulle tydligen bli snö imorn!! Snälla jag vill inte ha nå mer snö nu, ge mig vår och ren asfalt så man slipper slå ihjäl sig när man är ute och spatserar!

Aja, ska hämta syster Anna om en stund på hennes jobb. Idag kommer hon hem från att ha varit på kurs från i söndags sen ska jag dra hem till Maria igen för att hjälpa henne med de sista lådorna till byrån som hon köpt. Ja jaghar fan hunnit med mycket denna dag, varför går jag bara inte upp tidigt alla dagar för? haha Jo just det ja, jag var in på arbetsförmedlingen också. Fick nån grej och sen tyckte han att eftersom jag hade dator hemma så kunde jag sitta och skriva in mig hemma i lugn och ro. Men fy fan för ams hemsida! Den är riktigt hemskt att hitta på när man ska skriva in sig och grejja, trots att jag fick ett papper där det stod hur jag skulle göra så tog det mig fan över en timme! Hualigen säger jag bara. Skulle boka en tid med nån där men den här veckan fanns det bara en tid kvar på fredag klockan tio och då kan icke jag för då är jag på behandling och så kunde man inte få se om det fanns nån nästa vecka, jävla skitsida! :P
Ska kika in imorn å se om jag kan hitta nån då!

Love
//Sofy


Inga kommentarer: