måndag 16 juni 2008

Rörig? vem? jag?

Jag kan konstatera att jag saknar min egen lägenhet i Kalmar. Det är skönt att vara hemma men nu är jag van att ha mitt eget, att laga min mat och att planera matinköp och allt sånt. Det fungerar inte riktigt så hemma och ja, jag behöver vara själv lite då och då.. och det blir jag inte när jag bor hemma.

Jag vill vara för mig själv. Jag behöver tänka men samtidigt vill jag inte tänka, jag vill inte fundera. Men jag skulle behöva göra det för att reda ut allt som rör sig i mitt huvud. Ibland kan jag tänka att om folk runt omkring mig skulle veta allt jag tänkte så skulle de nog tycka att jag borde läggas in..
Jag kan verkligen snurra in mig i mina egna tankar ibland och få dem mer trassliga än vad de var från början. Thats just me, helt enkelt..

Härom natten när jag inte kunde sova började jag fundera om man skulle fråga folk hur de skulle beskriva mig som person med ett ord och sedan förklara varför det ordet passade. Jag frågade min lillasyster och hon fick säga vilket ord hon ville även om det var negativt för jag ville veta.
Hon valde ordet underbar.. Med förklaringen: "Du är underbar för att du köpte en hund, för att du flyttade till Kalmar, du är underbar för att du gör sådana där saker"
Det skulle vara roligt att veta hur andra ser på mig, hur andra uppfattar mig som person. Såna som inte kännt mig från när jag var mindre. Man ser sig själv på ett sätt men andra ser ju på mig på andra sätt som ibland kan vara svårt för mig själv att förstå att de kan göra men ja, de gör ju det i alla fall..

Jaja nu ska jag inte dribbla iväg med för invecklat det blir bara så rörigt att jag själv inte kan reda ut det tillslut och hur ska då någon annan som kanske läser detta kunna reda ut det?


Over and Out!

//Sofia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett ord, de är svårt. Du e juh så mycket, trevlig, vänlig, gullig, söt, fin, underbar, speciell, ja mycket mer än så..

Men måste jag välja ett ord, så blir de fin.
- För att du har en fin insida, med bra värderingar och synsätt på saker och ting. Du har även en väldigt fin utsida, ögongodis..;)

Ja du e fin helt enkelt..;)

Anonym sa...

Tack så mycket för den kommentaren :) Det är faktiskt väldigt intressant hur andra ser på en.