fredag 13 juni 2008

Städa

Idag står städning på schemat. Tänkte att jag kunde röjja lite nu när jag är själv hemma så slipper mamma göra det när hon kommer hem. Jag kan ju försöka vara lite snäll ibland i alla fall. Så nu är golvet dammsugna och moppade och disken är diskad, förhoppningsvis blir mamma glad för det :) Mammas nya dammsugare var inte den bästa konstruktionen på, eller ja själva dammsugaren är bra men jag tror elektrolux har krånglat till det. Tog några minuter innan jag fattade vart jag skulle trycka på och av den. När jag sen skulle få in sladden så satt jag säkert 5-10 min och kollade runt på dammsugaren och nej, jag förstod inte hur det skulle gå till så det för mamma visa mig sen. Men snacka jag känner mig korkad när jag inte ser hur det ska göras, vände och vred på den där dammsugaren men nej det gick inte. Åh stackars ellioten, han är rädd för dammsugaren haha.
Min lilla elliot har hittat ett nytt bekvämt ställe att sova på, i min öppnade resväska har han klättrat upp på mina jeans som ligger överst och där ligger han å sussar.
Igår hittade han mammas rosa hantlar hahaha han morrade å skällde på dom för han hade inte sett dem på golvet förut. Men han var så nyfiken så tillslut gick han fram å nosade på dem i alla fall. Han är sötast i världen min lilla pelliot :)

Ja om jag skulle ta mig en dusch efter all städning då och få nån ordning på mig själv nu. Drömde btw cp inatt också men ja, jag kommer inte ihåg allt den här gången i alla fall men lite. Jävla skitdrömmar, ni kan dra åt helvete!


Over and out!

//Sofia, Sofy, Tofy, Norrland, Snövit.. (ja de är de smeknamnen som gått mest under våren på mig och de allra flesta står så klart mia för uppkomsten av)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. så typiskt min tofy å inte fatta ett dyft när det gäller teknikens framsteg:P haha ne men allvarligt så är det just DÄRFÖR som du kommer å bli en av de bästa interaktionsdesignerna...:)( efter mig förståss:P hehe)

Anonym sa...

Hahaha ja, jag kommer bli en av de bästa bara för att jag är så svensson-trög :P hahaha

Anonym sa...

exakt...! de e ju dom vi ska hjälpa juh!!