måndag 23 juni 2008

Tro gott om människor?

Jag tror att jag är en väldigt naiv människa för jag brukar alltid välja att tro det bästa om människor i min omgivning. Gång efter gång kommer smällarna när man väljer att tro gott om människor.. Jag vet inte hur många fler gånger jag orkar resa mig efteråt.. att jag aldrig lär mig, men nu kanske jag har gjort det?
Jag har ju vetat för längesen att man inte ska ha några förhoppningar på något eller någon det blir bara åt helvete då. Då är det bättre att bli positivt överraskad när något bra händer istället för att bli att må dåligt när man haft förhoppningar som aldrig slår in. Någon sa en gång till mig att det lät dumt att tänka så men för mig är det så det är. För mig har livet tett sig så att jag väljer att försöka tänka på det sättet.. det blir som ett skydd.
Idag kan man komma längre med lögner och hyckleri än med ärlighet och sanning. Det verkar som att man kommer längre på det sättet. Varför ska man vara ärlig egentligen? Det verkar ju ändå inte tjäna nåt till..
Men hycklare kanske vi är allihopa på ett eller annat sätt?

Hmm, jag tror min blogg gått å blivit mitt ställe för konstiga tankar och funderingar. Verkar vara det mesta som blir nedskrivet för tillfället för min del här.

Nej nu ska nog jag a och sova snart. jobbat 12.00-20.00 och börjar 07.00 til 16.00 imorn så jag behöver sova för att orka med de där tanterna och för att ha tålamod framför allt.


Over and Out!

//Sofy

Inga kommentarer: