söndag 10 juli 2011

I ärlighetens namn, eller?

Det finns många små tankar i fröken Sofys huvud som cirkulerar runt emellanåt och det är inte alltid lätt att få någon rätsida på saker och ting. Ibland fastnar jag i vissa tankar och analyserar dessa om och om och om igen och tillslut vet jag varken ut eller in. Något som kan dyka upp i mina tankar emellanåt är huruvida människor är ärliga eller inte. Jag själv är en person som ser mig som ärlig och ganska ödmjuk för det mesta och då undrar jag ibland om inte jag är lite naiv och tror att alla andra människor jag möter i mitt liv också är på det viset. Jag är en sån person som oftast tror på vad en människa säger till mig men så händer det att jag, i efterhand, hittar saker och ting som inte stämmer överens med vad de sagt. Det är då jag blir fundersam över hur dessa människor tänker när de kläcker ur sig saker och ting, tror de inte att personen som de berättar det för är tillräckligt intelligent eller alert att man kan upptäcka sådan saker? Ibland blir jag fascinerad av dessa människor, speciellt om det är människor i företagsbranschen. Fine, att det dras en vit lögn ibland, det behöver vi alla säkert dra till med någon gång i vårt liv men se för fan inte till att överdriva!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: