lördag 23 juli 2011

Really bad things..

Dålig med uppdatering här de senaste dagarna men det är för att jag knappt suttit vid en dator alls och har jag suttit vid en dator har jag gjort det en väldigt kort tid och kollat det nödvändigaste och därmed inte riktigt haft tid för nåt blogginlägg. Jag har ju besök av Viktor här =) Vi har inte gjort så mycket, hängt lite hos Maria och lite hos Anna och idag drog vi iväg till Borlänge för att införskaffa nån sladd å grejs till Viktors bilstereo och sedan åkte vi till pappa och Tobias för att montera dit sakerna sen så fastnade vi här på middag. Maria ringde mitt i middagen och undrade när vi skulle komma för Ellioten skulle ju ha spruta idag och det hade jag lyckats totalglömma från imorse!! Fy på mig! Så vi hämtade honom och gav honom spruta, vilket gick lika bra som vanligt. Elliot är så duktig!

Har hänt mycket i världen de senaste dagarna, mycket hemska saker. Jag är helt paff över att någon har lyckats skjuta ihjäl minst 80 människor på en ö i Norge, det är helt sinnessjukt! Jag läste ett inlägg som en av de överlevande skrivit, det låter exakt som en mardröm och det är väl precis vad det var och är för de som var på ön. Hon spelade död och låg på ett lik och hade två lik över sig, hon måste ha varit så fruktansvärt rädd. Inte nog med det så sprängdes bomb i Oslo före det och personen som sköt de på ön låtsades vara en polis som skulle informera alla på ön om dådet i Oslo. Det är helt sjukt... jag lider verkligen med de drabbade.

Idag gick nyheten om att Amy Winehouse hittats död i sin lägenhet i London också. Vilket också är hemskt! Men jag vet inte om jag är så förvånad över det ändå, stackaren mådde nog inte alls bra.

Ja en hel del hemska saker har det varit och därför bör man ta tillfället i akt och tänka och uppskatta alla de saker som är bra i livet, litet som stort!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: