torsdag 11 augusti 2011

Back in Ludvika.. nu igen!

Ja nu är jag hemma i Ludvika igen, herrejäklar vilket farande det är på mig. Är som en jojo mellan Kalmar och Ludvika. Har inte hört nåt om jobbet än så domen kommer väla imorn. Idag när jag åkte hem så blev min hemresa liiiite längre än jag tänkt mig, allt på grund av SJs förbannade jävla helvetes X2000-tåg! Må dem brinna i helvetet... alternativt göras helt felfria. Eller åtminstonde så felfria som resten av rikets tåg verkar vara. För det är tamejfan bara SJs X2000 som krånglar VARJE gång jag ska åka med det. Det värsta är ju att det typ inte går att gå runt det heller när jag åker mellan Kalmar och Ludvika eftersom att det går mellan Alvesta och Mjölby. Jag fick i alla fall fint sitta och vänta nästan 2 timmar i Mjölby idag eftersom jag missade mitt tåg. Inte mycket till information fick man heller på tåget av personalen som för den delen nästan alltid är otrevlig på X2000, det är enstaka som varit trevliga. Å inte fanns det någon SJ personal att fråga på plats i Mjölby så jag fick fint sitta i telefonkö i ca 40 min till SJ för att få reda på att jag kunde åka på min förra biljett när det kommer till tågkompaniet men hon på kundtjänst var riktigt trevlig och det var nog tur för både henne och mig för jag hade nog exploderat annars hahaha.

Jag kom hem 17.28 istället för 15.13 vilket även innebar att jag inte hann in till min jobbcoach idag och fått en lapp påskriven och iväg skickat så det måste jag komma ihåg att göra imorn(!!), viktigt!! Har hängt med Marre en sväng nu på kvällningen, vi tog en promenad och satt och kollade på solnedgången en liten stund, tills Marre blev attackerad av knott och det blev kallt. Nu sitter jag och lyssnar på musik, har fastnat för en Jennifer Lopez låt nämnligen den här:

Like it alot! Men så typ 3 min in i videon så halkar det in ett inslag som jag gillar skarpt å det visar sig vara en del av en annan låt som hon gjort, som jag också gillar skarpt! Superbra träningsmusik eller skaka-rumpan-för-sig-själv-i-lägenheten-musik :P Denna låten är det som också är med i videon:


Love
//Sofy

Inga kommentarer: