torsdag 25 augusti 2011

Lyckorus å trök

Igår var en riktigt bra dag. Gick redan vid 6 på morgonen för att åka till stan med lillebror. Så ringer Anna och säger förtvivlat att hon glömt sin matlåda och smöret och en macka framme på bänken hemma hos sig, själv var hon på väg till jobbet. Så snäll som jag är så går jag av vid henne med min packning och Elliot och mycket riktigt när jag kliver in där står smöret och två mackor ligger redo för att bredas framme på bänken. Tror att min syster var en aningens snurrig igår morse hahaha. Tog sedan promenaden med Elliot hem till Maria, käkade lite frukost och gjorde mig redo för en lång morgonpromenad med Marre och gissa om den blev lång? Jaa, vi var ute och snurrade i en timme så igår fick då jag promenader så det räckte i alla fall! hahaha Gick nog en mil igår ungefär, good for me! :P

Åkte sedan med Tobias vid 16 hem till farfar och klippte gräs i två timmar. Två timmar!! Å då har vi åkgräsklippare där! Men ja, det är ju inte direkt lite som ska klippas heller, mycket gräs är det och det gick förvånansvärt bra med min näsa! Kom hem till pappa lite efter 19 och drog igång och lagade mat. Maten var smakade förjävla gott igår kan jag erkänna, hungrig som en björn efter hans vinteride hahaha. Efter maten hade jag lyckorus hela kvällen tror jag, var helt enkelt en väldig bra dag igår hahaha. Det känns att det var en bra dag igår, mina eksem är bättre idag. Yeej!

Idag är det dock jordens trökväder ute! Totalt grått så jag undrar om jag och Elliot får oss någon långpromenad idag eller hur det blir med den saker.. hmm.. just nu ligger han å sover som en liten minigris här bredvid mig. Min lilla älskling som är så fin! Trots trökvädret idag så tror jag att det kan bli en bra dag, ska söka lite jobb idag och sen ska jag nog mysa lite framför tvn. Det har jag hört att man får göra gråa dagar :P
Elliot igår hos Maria efter vår promenad från Anna

Oj, nu blev detta ett väldigt långt inlägg men det får ni leva med. Förresten!! Jag har hittat min kamera laddare!! Woohoo! :D


Love
//Sofy

Inga kommentarer: