måndag 29 augusti 2011

Promenad och doggyshoes

Så där ja, nu jävlar har jag varit på min promenad med Elliot. Blev en ca 5 km lång promenad och så kan jag väl tillägga att jag fick i princip dra den lille skiten halva vägen innan han insåg att det inte var nån idé att dra tassarna efter sig 5 meter bakom mig haha. Så nu har Elliot fått en dusch eftersom han var helt svart på magen och tassarna, nu är det bara jag kvar som behöver en dusch. Det ska jag ta snart men ska nog äta nåt först tror jag, är rätt hungrig!

Jag har dessutom budat hem ett par dojjor åt min älskade lilla Elliot. Jag ska förtydliga att jag inte sätter skor och kläder på min hund för mitt eget nöjes skull utan jag gör det för att han inte ska lida i kylan i vinter. Min hund har aldrig kläder på sommaren med undantag för ett regntäcke om det regnar mycket ute. Han hade inga skor förra året och då kunde vi knappt gå ut med honom, då var det bara snabbt ut för att han skulle få kissa och så snabbt in igen och på den minuten hann han trippa på tre ben för att det var så kallt. Den här vintern har jag bestämt att han skulle få slippa det och därmed har jag skaffat skor åt honom så han förhoppningsvis slipper kramp i tassarna. Får till att börja med se om han accepterar att ha dom på sig, har en känsla av att han kommer bli helt crazy när han fått på sig dom men när han kommer utomhus kommer han säkert glömma av dom precis som han gör med sina tröjor och regntäcke.

Elliots vinterpjux!

Love
//Sofy

Inga kommentarer: