tisdag 28 juni 2011

Solen, min vän! :D

Idag strålar solen och det är riktigt varmt här i Kalmar, vilket jag säkert tror att det är i större delen av Sverige också. Imorse var jag seg att vakna, kändes som att jag sovit som en stock inatt men jag skjutsade i alla fall Viktor till jobbet sen åkte jag hem och gick en morgonpromenad i solen. Jag var lite smått varm när jag kom hem igen kan jag ju säga! Efter lite frukost och tittande på nyhetsmorgon slocknade jag i 40 minuter och det var riktigt skönt ^^

Sen gjorde jag mig klar på 15 min(!!) för att äta lunch med Viktor, det blev sushi :D Det var gott, har varit sugen på det i en vecka nu så det passade perfa! När jag skulle åka tillbaka från lunchen kunde jag inte riktigt bestämma mig om jag skulle dra och kolla i lite affärer eller åka hem.. efter mycket velande hit och dit med mig själv så åkte jag tillslut hem igen. Har kollat runt lite på datorn och satte mig sedan i solen på balkongen men insåg att jag ju inte har nåt att läsa och så känner jag mig rastlös. Känner att jag har lite svårt för att bara sitta på en stol på balkongen utan att göra någonting men men, jag får införskaffa mig nåt att läsa inom en snar framtid. Jag har ju böcker, men inte här.. utan i Ludvika och ja, där ligger dom ju bra kan man tycka.

Ja just det, hemlisen jag höll på med igår var att jag gjorde det lite mer hemtrevligt i Viktor lägenhet med nya gardiner, en stor krukväxt köpte jag och släpade upp fem flyttkartonger med lite grejjer i upp till förrådet och så städade jag i ordning. Blev fint. Får man upp gardiner blir det genast mycket trevligare ^^ Tog mi säkert en timme att stryka gardinerna med Viktors strykjärn, jag tror inte att det är nå vidare bra nej! haha

Snodde en bild som Viktor la upp på facebook :P

Nu ska jag sätta mig på balkongen en stund till, tjingeling!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: