onsdag 21 december 2011

Miia, jag saknar dig..

Det här inlägget blir tillägnat Maria Miia Andersson. För jag saknar den fröken oerhört mycket. Vi blev goda vänner under min tid på högskolan i Kalmar. Jag tror det hela började när hon skulle flytta och jag hjälpte henne att flytta från söder centrum upp till Skräddaretorpsvägen. Till samma gata som jag bodde på. Under den tiden vi bodde på samma gata hängde vi för jämnan och många långa promenader blev det och många knäppa fester blev det tillsammans. Vi hade oerhört roligt men hon hjälpte mig även när jag hade det jobbigt. Hon tog med mig ut på en lång promenad, en engångsgrill, korv och folköl och så satt vi där ute i skogen i solen och problemet försvann för en kort stund. Det kommer jag aldrig glömma. Jag kommer heller aldrig glömma den dagen vi åkte till Växjö tillsammans för att hämta Elliot, älskade lilla tottisen. Han ville hela tiden klättra över till henne på förarsidan den lille kraken hahaha.  Nåt mer jag aldrig kommer glömma är vår databaskurs där jag och miia spenderade nätterna i skolan för att bygga databas och projekt. För på dagarna var det fint väder och så gick det för den delen inte att sitta i skolan för de "bräkande fåren" i salen hahaha. Jag fick till och med hörselskydd i födelsedagspresent en gång av Miia och Richad för att jag skulle kunna sätta på mig dom i skolan på dagtid hahahahaha Okej, nu är ju inte Miia död eller så om det nu blev att låta som det :P Men vi bor på olika håll och ses alldelens för sällan! så då har jag klargjort det, man vill ju inte att nån ska fatta fel :P

I alla fall så har jag tusen fler underbara minnen men det blir ju en hel bok om jag ska skriva ner allt! Jag tänker på Miia ofta och saknar henne. Natten till i måndags så drömde jag om henne också, drar inte hela drömmen här men den innehöll att jag skulle besöka Miia och att hon visste det innan jag sagt det, hamburgar menyer som var tvunga att vara exakt likadana (konstiga menyer ska tilläggas) och det var tvunget att bestämmas nu på en gång. Knasig dröm, vet inte vart jag får allt ifrån men har i alla fall berättat hela drömmen för Miia hahaha. Men i alla fall efter att jag drömt detta så satt jag och kollade på lite bilder från "den gamla goda" tiden så hittade jag ett kort som jag tycker är störtroligt på mig och Miia, vi ser helt koko ut. Så jag la in den i PS och började leka lite med den, det slutade med att det blev ett julkort som ser ut så här:

Träffade Miia senast för en lunch när jag var på snabbvisit i Sthlm tror jag och det känns som evigheter sedan. Men får försöka fixa så att vi kan ses snart i alla fall, jag ska bara trolla fram lite pengar :P Kanske vinna på triss? ööhm, neej jag köper aldrig trisslotter främst för att jag tycker dom är dötrista att skrapa haha. Köper jag någonsin en lott så är det en Skrap BINGO, thats the shit to go for! för dom är åtminstonde underhållande när man skrapar även om man inte vinner. Okej, nu blev det lite sidetrack här men det är ju inte så ovanligt när det gäller mig ibland :P Avslutar detta inlägget med några bilder från "vår" tid:




   




          






Love
//Sofy

3 kommentarer:

miia sa...

Ååh Sofy!!! Guu va glad jag blev när jag kom in på din blogg och läste detta!!! Ja onekligen så saknar jag dig också i massor och tänker jättemycket på dig!! Fan att de ska va så många mil mellan oss! Herregud vi hade så roligt ihop och varje stund av mitt liv som jag spenderat med dig har jag med mig varje dag! Å allt vi har gått igenom som du säger både knasigt, jobbigt, härligt och roligt...!!
haha jaaa Bakpotatis i skolan mittinatten-Posera halvnäck på en brygga mitt i vintern, måla fondvägg och äta korv (också mittinatten)-superheroparty- och jag minns hur sjukt mkt vi garvade åt alla bloopers under reklamfilm tiden- och mycket mycket mer!! herregud jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det!
Jag är inte hel utan dig!!! :'(

sofy sa...

Jaa det är inte bra med alla dessa mil mellan oss! Och vi måste bli mycket bättre på att ses tycker jag! det är nästan skandal! ;P Hahaha, ja vi gjorde många saker mitt i natten du och jag hahaha. Vi hann göra mycket under tiden vi bodde på samma gata :P och det saknar jag verkligen otroligt mycket! Nee, det är en liten bit som saknas här hos mig när vi setts på så himla länge =(

sofy sa...

det får bli ett nyårslöfte: Träffa miia mycket oftare!