tisdag 6 december 2011

Torka

Ja men hej vilken torka det varit här nu, det kan till och med jag hålla med om. Så jag ska väl ta och göra en lite resumè över vad som föregåtts i livet sen sist det skrevs nåt här på bloggen. Sist höll jag på att byta däck och baka tårta. Tårtan var till farsdag och det är första gången någonsin som jag lyckats med att att misslyckas (okej konstig mening men aja, you get it) med en tårtbotten. Den fastnade i botten på den värdelösa formen men jag försökte rädda det så gott det gick och när väl grädden kom på tårtan så kunde man nästan inte ana att där under fanns en hög av smulor med vaniljkräm och jordgubbssylt hahaha. Utsidan kan bedra ;P Aja, den gick att äta och smakade bra i vilket fall som helst så det blev ju bra i vilket fall som helst.

Den 7e november var dagen då jag och Viktor varit tillsammans två år, men vi kunde inte riktigt vara på samma ställe det datumet så vi flyttade fram firandet av två år lite grann. Jag åkte ner till honom och vi drog iväg till kostaboda art hotell i Kosta för att gå på dagspa, trodde jag i alla fall. När vi kommer dit så är klockan ungefär 10.10 på förmiddagen och Viktor verkar stressad å nästan småspringer in och jag säger: Men snälla Viktor varför stressar du så? hahaha.. vi får handdukar, badrock och tofflor och när jag bytt om och kommer ut så väntar Viktor på mig och visar in mig genom en dörr där det står VIP. Där inne väntar en bricka med frukt och snacks med dip och ett glas vin. Tända ljus och en egen liten pool. Det var hur fint som helst! Jag blev så bortskämd av Viktor den dagen. Jag har aldrig blivit så bortskämd i hela mitt liv. Han är underbar! Jag hade ingen aning om att han hade bokat det men blev lite fundersam när han var så stressad där vid 10.10 men det fick jag ju svar på, han hade bokat vipen kl 10.00. Efter två timmar i vipen gick vi ut till det större stället å tänkte simma lite i den större poolen å shit va kall den var haha. Men de hade jättefina glaskonstverk i botten på bassängen så vi var ju tvungna att gå i och kolla lite. Finns bilder på dom i Viktors lilla vattentäta kamera men jag har inga av dom på min dator dumt nog. Det var en super mysig dag, efter vi varit på spa gick vi en runda på kosta outlet och kikade lite. Hittade inget roligt så vi drog hem sen.

I brist på annat..En bild från kostaboda art hotels hemsida. Den stora poolen.

Sen har jag varit hos Viktor nere i Kalmar fram till idag då det blev hemgång.. motvillig sådan. Eller ja, jag vill ju hem å träffa alla hemma men jag vill samtidigt vara nere med Viktor. Vi var även ner till Karlshamn en lördag till söndag. Hälsade på Viktors familj och käkade lite julmat eftersom hans syster inte skulle vara hemma vid jul, då jobbar hon uppe i sälen.

I söndags bakade vi pepparkakor, jag, Viktor och Membi blev det som bakade tillslut. Var tänkt att Anna och Robin skulle baka också men de vände hellre upp å ner på deras lägenhet istället. Mina lika bra gick väl det ändå med bakandet, Viktor gjorde ett minipepparkakshus. Det vart supergulligt. Så käkade vi tacos tillsammans, det var hur gott som helst! var ett tag sen jag käkade det så det satt fint.
Bild snodd från Viktors facebook.

Idag när jag åkte hem så har jag suttit å snorat i princip hela vägen, blää.. å inte känns det bättre nu heller. Ska ju träffa Marre imorn är det tänkt men är det så här i mornbitti så vettefan huruvida den här fröken orkar med.. aja, jag väntar med domen tills imorn och håller tummen på att det är bättre imorn klockan 6.. ööh jaaviiisst! :P hahaha

Jaja nu blev det här ett låååååååååååååångt inlägg.. men watahäck ;P

Smell ya later!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: