onsdag 14 december 2011

Klagomuren

Förkylningen har inte gått och blivit nå bättre, snarare värre. Sov då inge vidare alls inatt, vaknade varje timme för att näsan var så besvärlig. Jag kämpade mig in till stan idag i alla fall för att kunna göra mitt bankärende. Det gick förvånansvärt snabbt inne på banken, inte så mycket folk när man går in efter lunch. Men på apoteket var det den totala motsatsen till snabbt. Var HUR mycket folk som helst och typ en person som grejjade med recepten. Jag höll på att bli galen! vanligtvis har jag rätt långt tålamod och brukar glida runt och kolla på allt annat som finns på hyllorna tills det blir min tur men idag är jag ju sjuk och då fanns inte alls tålamodet. Irritationen blev ju inte bättre av att en i personalen står och slösnackar med nån som den känner. Vad hände med att ge service åt kunderna som står och väntar? Fanns inte en käft att fråga om hostmedicin till brorsan heller så det var ju bara att plocka med sig det som jag trodde skulle funka till kassan och hoppas på att hon som stod i kassan hade nån koll. Neej jag säger då det, det där apoteket på stan har då gått och blivit megadåligt men nu finns det ju inte så många andra apotek i närheten av stan i Ludvika så då får jag fint gå och ta ut mina recept där tråkigt nog. Jaja, nu får det vara färdig klagat! Det finns som jag tidigare skrivit mycket större problem i världen än att jag var tvungen att vänta på apoteket men så är ju jag människa och bara måste klaga emellanåt och jag väljer att klaga på apoteket i Ludvika för det har varit ett störningsmoment tidigare också :P Men nu släpper vi det tills nästa gång hahaha

Åkte hem till mamma efter mina ärenden på stan för där skulle jag hämta min bankdosa och min almanacka som jag gjort till farfar i julklapp. Men av nån anledning så har jag fått två stycken, men jag har bara betalat för en så dom har väl gjort nåt fel nånstans. Så funderar på att ge bort den andra till pappa och catarina i julklapp.. hmm får se hur jag gör ^^


Love
//Sofy

2 kommentarer:

Malena sa...

Apoteket på stan har blivit värre för att jag har slutat där, allt gick utför då ;D

sofy sa...

Jaa Malena! Det måste vara därför! faan kom tillbaka och piska dom lite grann så det bli nån ordning ;P