torsdag 8 december 2011

When we stand together

När jag ska vara lite kreativ och göra saker så sätter jag ofta på musik som gör mig på skapar-humör. Den här gången gick den här låten het i hörlurarna:


Tycker låten är superbra! Texten säger verkligen som det är här, vi har det bra. Vi kan se allt elände på tvn men med ett tryck på knappen så är allt elände borta. Vi gnäller över att massa saker här, kläder, pengar, jobb men vi glömmer så himla lätt av hur bra vi egentligen har det. Okej, vi kanske inte har det senaste inom mode eller de märkeskläder som vi vill ha MEN vi har i alla fall några kläder att sätta på oss. Okej, vi kanske inte har så mycket pengar och inget jobb MEN vi kan få socialbidrag och även ett ställe att bo på. Så nästa gång nåt känns himla besvärligt försök tänk på att de finns dom som har det så satans mycket värre! Det ska jag försöka med i alla fall! Ååh neej nu menar jag inte att man inte får gnälla lite ibland, det klarar inte människor av att inte göra ;)

Så här går första versen:

One more depending on a prayer
And we all look away
People pretending everywhere
It's just another day
There's bullets flying through the air
And they still carry on
We watch it happen over there
And then just turn it off



En liten känga åt oss som har det väldigt varmt och bekvämt i den sköna soffan framför tvn!


Love
//Sofy



Inga kommentarer: