torsdag 15 september 2011

Hej hopp igen

Så där ja, och är var det ett tag sen man var ja. Jag är i alla fall tillbaka hemma i Ludvika nu från att ha varit nere i Kalmar. Var en trevlig vistelse =) Men alldelens för kort som vanligt men å andra sidan skulle inte Viktor vara kvar i Kalmar heller så det var lika bra att ta sig hemåt till Ludvika igen. Har inte hänt så mycket sen sist jag skrev här.. Jo förutom en sak, jag har redovisat min och Malenas uppsats! :D Så himla bra, nu ska det bara göras ändring hit och dit men efter det så ska det föreställa färdigt! Känns lite småsjukt.. eller ja, snarare helsjukt hahaha.

När jag var nere i Kalmar så började min hud bli helt fukkad igen. Jag fattar inte hur den kan bli så som den blir, kändes som att mina kinder skulle brinna upp sen blir huden som sandpapper. Har kämpat som fan med salvor till tusen senaste veckan för att den ska återgå till "normalt". Jag blir så himla ledsen när det ska bli så där hemskt. Det är inte bara det att huden blir som sandpapper och ser mer eller mindre hemsk ut utan det gör ju ont också. Just de första dagarna när det blivit så där känns det som att ingenting hjälper, det lindrar inte med salvor liksom. Eller jo, det gör väl det egentligen men det känns inte som det just då för det gör lika ont ändå och man vill bara gömma sig i ett mörkt rum och inte träffa en enda människa fören det gått över men det fungerar ju inte riktigt så. Förmodligen så är det en kombo med att jag bytte miljö och stress. Hudläkaren som jag varit hos säger att personer med eksem ska försöka att inte stressa så mycket eftersom det kan göra dem värre. Men i min situation är det nästintill omöjligt att inte stressa upp sig men jag gör så gott jag kan för att lägga stressen åt sidan och se till att inte tänka för mycket på saker och ting för då får jag panikstress. Men jag säger då det, blir min hud inte bättre så blir det Falun igen, eller ljusbehandling igen i Ludvika och lila bad. Jag skulle vilja ha ett stort badkar och kunna ta såna där bad själv hemma nån gång ibland. Det ska jag ha när jag "blir stor" =)


Love
//Sofy

Inga kommentarer: