onsdag 7 september 2011

På en buss

Jajjemen nu sitter jag på min andra buss mot Kalmar för dagen, den första tog mig till sthlm och där möte jag sötis Viktor och Miian och käkade en god lunch. Blev kyckling och massa sallad, supergott. Man fick en grillad kycklingfilé och sen fick man ta från ett feting-salladsbord vad man ville ha och där fanns allt möjligt! Det var supergott! tog massa fetaost, det är fasen grymt gott! Miia tog nån form av plommonliknande sak (som hon sa).. det visade sig att det var en grön tomat (ja det finns en sorts tomater som är gröna) och den var nog inlagd på nåt vis för den smakade jul.. å fy det var verkligen inte gott!!! Passade inte alls in på min tallrik.. bluuäsch! tur att jag inte provsmakade en sån stor bit hahaha. Den måste ha varit inlagd i nånting med nejlikor.. gott var det inte till det där iaf!

När Viktor och Miia drog tillbaka till sina jobb så flumade jag runt på cityterminalen, gick och köpte en alldelens nybakad bulle på pressbyrån och tuggummin (käkade vitlöksklyftor på lunchen hehe) så kände att jag behövde lite tuggummi. På bussresan till sthlm sov jag 2 utav 3 timmar, var helt dö för omvärlden sen när det var 40 min kvar åkte sminkpåsen fram hahaha jag vägrade sätta på mig smink imorse när klockan var 7 när jag ändå bara skulle sitta på en buss. Men det gick finfint att sminka sig på bussen, skulle ju ändå inte göra nåt avancerat :P

Undrar vart vi är nånstans nu med bussen..hmmmnu ska vi se det kommer en skylt...Gusum till höger, å vart ligger det? okeej nu vet jag, vi är snart i Valdemarsvik! :P hemma i Kalmar om 3 timmar då typ, see ya!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: