fredag 23 september 2011

Sen senast..

Ja vad har då hänt sen senast jag skrev här? Sen i måndags känns det som att det hänt massor haha. Jag kan ju börja med att berätta att den här fröken lyckats med att få svinkoppor!  Och vart jag fått dom ifrån är ett mysterium. Efter lite forskande på nätet och mänskliga utlåtande från folk i min närhet drog jag slutsatsen att det var svinkoppor. Gick till apoteket och köpte en receptfri salva som de har där, microcid tror jag den hette. Tyckte inte den var tillräckligt effektiv och så ville jag ju veta om det verkligen var svinkoppor och inget annat så ringde vårdcentralen. Fick en tid hos distriktsköterskan. Knallade dit berättade vad jag trodde det var och så säger hon: "Ja men det ser ju lite ut som det". Så lallar hon vidare om nån ny salva som kommit och så drar hon iväg göt att snacka med sina kollegor. Jag hade egentligen en till anledning till att jag ville till vårdcentralen, jag ville att någon skulle kolla på min hud i ansiktet för den har varit fukkad i ca 2 veckors tid. Började med att det kändes som att kinderna skulle brinna upp och gick vidare till att det kändes som två sandpapper till kinder för att sedan bli full i röda prickar. När sköterskan väl kom tillbaka så frågade jag henne om det och ja inte fick jag nåt svar i alla fall. Hon stod bara och tittade i sina broschyrer och dividerade hurvida det kunde vara en viss sak eller inte. Jag fick i alla fall inget svar på det hela, hon tyckte jag skulle träffa en läkare isåna fall bara det att den läkare som hade akuttider just den dagen jag var där kunde inte så bra svenska och han var (enligt henne) lite svår att förstå. Jag vill ju då gärna träffa en läkare som förstår vad det är jag säger och menar och så vill jag gärna förstå vad läkaren säger tillbaka till mig. Så hon frågade vem min ordinare läkare var och jag talade om det. Ja men bra hon har akuttider imorn men då får du se till att ringa så fort som möjligt imorn och sen var det inte mer med det.

När jag sen skulle hämta ut salvan som jag fick utskrivet till mina små "fina" svinkoppor så var det så att sköterskan inte hade rättigheter att skriva ut just den salva så då fick jag vänta medan apotekspersonalen ringde in till vårdcentralen och fick en läkare att skriva ut det istället. Men så var det nåt kajko med datorsystemet så jag fick vänta ytterligar för att tillslut få ett handskrivet recept som man fick förr. Ja det tog för mig 30-40 min att få min salva, jippie. Men jag kan säga att det var en kanonsalva!

Jag klev upp tidigt och ringde till vårdcentralen igen och förklarade läget men inte fan var min ordinarie läkare där den dagen inte.. i alla fall inte enligt telefonisten. Man blir ju att fundera på hur bra koll de har på saker över huvudtaget där borta? Hur kommer det sig att sköterskan såg i datorn att min läkare skulle ha akuttider men att när jag sen ringer så har hon inte det helt plöstligt? Ja jag blev i alla fall så irriterad så jag sket i det helt och hållet. Å nu är ansiktet bättre i alla fall, jag hade ju velat att hon fått sett det när det är som värst. Men men, man kan inte få allt :P

I onsdags var jag även iväg på möte på må bättre som är ett gym här i Ludvika. Jag ska vara testpilot där och har 3 veckors fri träning. Har varit och tränat där igår och idag, himla skönt att få röra på döfläsket! :D Nu ska här tränas så mycket som det går på tre veckor! Oj va långt de här inlägget blev nu. Jag ska bara tillägga en sak till innan jag avslutar. Jag är sugen på att göra ny design igen... just so you know! haha :P


Sleep tight!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: