måndag 19 september 2011

Igår var igår, idag är idag.

Igår var en dålig dag, var allmänt nere och det mesta var skit. Men det var igår det en stund och idag har varit en ny dag. Gick upp asatidigt närmare bestämt klockan halv 5! gjorde i ordning håret så det såg fint ut för jag skulle ju på arbetsintervju, men det var ju helt meningslöst att göra i ordning håret! Det regnade järnet ute, ja visst jag hade paraply men så fort det blir fuktigt ute så blir håret att säga poff och så ser det så långt ifrån fixat som det går hahaha. Nickade till ordentligt på tåget i alla fall efter att ha suttit på det en timme, tåget var knökfullt när vi kom till Västerås, dessutom några minuter sent så det vart bråttom med bytet. Men hann i alla fall med mitt byte, pjuu.

När jag väl kommit fram till Sthlm så sätter jag mig och sminkar mig lite (var ju ingen idé att sminka sig 5 på morgonen liksom!) då ringer telefonen och det är ett nummer jag inte känner igen. Då är det från ett annat jobb jag sökt, men dock är det jobbet bara en månad och inte heltid så jag förklarade läget och sa i princip att får jag inte jobbet i Sthlm så tar jag mer än gärna det där jobbet. Hon verkade förstående och sa att jag gärna får höra av mig om det inte blir nåt i Sthlm. Så det kändes nice =)

Mm, å då undrar ni säkert hur intervjun i Sthlm gick då? Jo jag tycker den gick bra. Fick även åka till företaget jag i såna fall ska jobba på och träffa en kille som förklarade företaget och vad som gjordes på administrationsavdelningen och lite smått och gått. Det här jobbet rekryteras nämnligen av StudentWork därför jag skrev så där, så jag har träffat två olika personer idag med andra ord. En på StudentWork och en på själva företaget man jobbar hos. Så får väl se hur det blir, om jag får komma och jobba eller inte. Hon som har hand om administrationsteamet eller vad man ska säga var inte där den här veckan och hon har ju också nåt att säga till om i det hela. Hann i alla fall inte riktigt med en lunch med Viktor som det var tänkt men vi hann prata lite grann när vi åkte tunnelbana hahaha. Det blev en burgare på Burger King att ta med mig på tåget... Saknar den där Viktor!


Love
//Sofy

Inga kommentarer: